1 Ağustos 2013 Perşembe

Korsan Halkla İlişkiler Elemanı

Halkla ilişkiler kavramını doğru algılayalım..

Günümüzde Türkiye’de halkla ilişkiler adı çok kullanılmasına rağmen, halkla ilişkiler kavramını yanlış, kendi çıkarına ve bilmediği halle kullanmaya çalışanlar var. 
Türkiye’de birçok işletme yaptığı reklam, satış, pazarlama vb. birçok işi halkla ilişkiler olarak algılamaktadır. 
Halkla ilişkiler, öyle görüldüğü gibi basit ve herkesin bilebileceği bir kavram değildir. Halkla ilişkilerin böyle algılanmasının en önemli nedeni her konuda olduğu gibi bu konudaki bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. 
Peki ; milyon dolarlık şirketleri krizlerden kurtaran, yanlış yönetildiğinde krizlere neden olan, kurumun geleceğini planlayan, bir ürüne satış rekorları kırdıran çalışmaları içeren bu bilim dalını hepimiz gerçekten biliyor muyuz ? 
1995 yılında göreve gelen ve ilk Türk PR başkanı olarak tanınan Betül Mardin’in tanıma göre halkla ilişkiler ; “ Kamuya ya da özel kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmaları için gerekli tanıtım politikasının saptanması, kuruluşların bu doğrultuda yönlendirilmesi, insan grupları ve kuruluşlar arasında bilgi akışının sağlanması ve bu bilgi akımının gerekli etkinliği kazanarak amaçlanan sonuca ulaşması için yapılan planlı faaliyetlerdir.” 
Halkla ilişkiler, davranışlarınızın, söylediklerinizin ve başkalarının hakkınızda söylediklerinin sonuçlarıyla yani "itibarınız" ile ilgili bir uzmanlık alanıdır. Halkla ilişkiler çalışmalarının amacı itibarı korumak, desteklemek, artırmak ve düşünce, davranış biçimlerine etki edebilmektir. Bu etki şirket veya kurum ile hedef kitlesi ve hedef kitlesini etkileyecek kişi ya da gruplar arasında iletişimi sağlamak amacıyla yapılan önceden planlanmış çalışmaları kapsar. 
Bir süreç yönetimi olan halkla ilişkiler çalışmaları direk olarak iş hedeflerine de katkıda bulunmalı ve süreklilik göstermelidir. Bu çalışmaların hedefine ulaşabilmesi için kurum itibarının korunması ve yönetilmesinin organizasyonda elle tutulur faydalar sağlaması gerekir. Bu nedenle, sürekliği olan ve uzun dönem planlar, stratejilerin oluşturulmasında rol oynamalıdır. 
Unutulmamalıdır ki iyi bir itibar, bir anda kazanılamaz. Dikkatli bir şekilde oluşturulması ve dürüstlükle yönetilmesi gerekir. İletişimde yapılacak hata veya gerçekdışı mesajlar itibar kaybına neden olabilir. 
Halkla ilişkiler bir veya birden fazla yabancı dil bilmek değildir, insanlarla sohbet etmek değildir. Örneğin; Bir otele gelen turistleri karşılayan görevli bildiği yabancı dil sayensinde kendini halkla ilişkilerci olarak tanıtıyor veya bir iş görüşmesine gittiğinizde eleman arayan patron halkla ilişkilerin ne olduğunu kendi bilmeden halkla ilişkiler elemanı arıyorum diyor ve ortaya bir sürü korsan halkla ilişkiler elemanı çıkıyor. Bunun sonucunda bu kişiler yapmış olduğu işler yüzünden halkla ilişkiler kavramı yanlış algılanıyor. 
Bir dergi düşünün ilk sayfasında reklam en arka sayfasında ise tanıtım var. Halkla ilişkilercinin amacı ilk sayfada olan reklam değil en arka sayfada yer alan tanıtımdır. 
Bu işin eğitimini alan kişiler salak mı, aptal mı, enayi mi yoksa saf mı veya eğitim almamış kişiler çok mu uyanık yoksa çok mu akıllı? Lütfen sizden rica ediyorum;’’ bu yazıyı okuduktan sonra halkla ilişkiler ile ilgili düşüncelerinizi bir kontrol edin’’ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder